28/2/09

ΣΕ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΓΙΑ Π.Σ. ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ

1) Σχέδιο Προεδρικού διατάγματος για τον Υμηττό

Προβλέπει τη μετατροπή του Υμηττού σε «αστικό πάρκο», όπως Λυκαβηττός, Τουρκοβούνια. Καταργεί την προστασία του ως «δασικό χώρο». Επιτρέπει σε δήμους και κράτος νέες κατασκευές, νομιμοποιεί τις αυθαίρετες βιομηχανικές, οικιστικές, αθλητικές, «κοινοφελείς» εγκαταστάσεις μέσα στο δάσος. Δημιουργεί 9 ζώνες για διάφορες χρήσεις στο Υμηττό και θεσμοθετεί «ειδική ζώνης πάρκου κεραιών». Αποδέχεται τα στρατόπεδα και τις εμπορικές δραστηριότητες τους, ακόμα και το βενζινάδικο. Αφήνει ανοιχτό το θέμα διεκδικήσεων Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε διάφορα σημεία του Υμηττού. Ακόμα και στην Α’ ζώνη προβλέπει τη δημιουργία «Θεματικού Πάρκου». Στη Β’ Ζώνη επιτρέπει δόμηση αναψυκτηρίων, εγκαταστάσεων αθλητισμού, πολιτιστικών εκδηλώσεων, νοσοκομείων, διδακτηρίων, ορφανοτροφείων, ασύλων. Τέλος προβλέπει οδικά έργα υπερτοπικής σημασίας.
Είναι φανερό ότι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και ανοίγει το δρόμο για την καταστροφή του δάσους. Η προώθηση του προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στο δάσος και το πράσινο του βουνού. Έχουμε υποχρέωση απέναντι στις επόμενες γενιές να κινητοποιηθούμε και να μην επιτρέψουμε να προχωρήσει. Αντιμετωπίζει τον Υμηττό όπως αντιμετωπίζεται και κάθε ελεύθερος δημόσιος χώρος από το κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του ως νέος τομέας εκμετάλλευσης. Θυσιάζει το περιβάλλον στην αγορά και στην κερδοφορία του κεφαλαίου, σύμφωνα με τις επιταγές του ακολουθούμενου μοντέλου ανάπτυξης που εξόφθαλμα πλέον ταυτίζεται με τα συμφέροντα των κατασκευαστικών εταιρειών και των επιχειρήσεων που κινούνται γύρω από τα μεγάλα έργα και το αυτοκίνητο (κατασκευαστικοί όμιλοι, αυτοκινητοβιομηχανίες, πετρελαϊκές, ασφαλιστικές, κ.α.). Σχετίζεται άμεσα με τα γενικότερα συμφέροντα για τη οικιστική επέκταση της Αθήνας και έξω από το λεκανοπέδιο.

2) Για τους νέους αυτοκινητοδρόμους
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία τους θα είναι τεράστιες και στη διάρκεια των έργων και μετά. Μεγάλα τμήματα του δάσους θα καταστραφούν από την κατασκευή των επιφανειακών τμημάτων, του κόμβου και της σήραγγας. Σχετίζονται με μεγάλα συμφέροντα και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σε περιοχές όπου προβλέπεται επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού είχαμε το περσινό καλοκαίρι πυρκαγιές από εμπρησμούς. Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις γύρω από τα υπέργεια τμήματα των αυτοκινητοδρόμων να ξεφυτρώσουν νέα κτίσματα (καταστήματα, βενζινάδικα, αναψυκτήρια κλπ) σε βάρος του πράσινου.
Το δάσος του Υμηττού στην περιοχή του Βύρωνα θα θιγεί ιδιαίτερα γιατί, πέρα από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, προβλέπεται η κατασκευή τεράστιου κόμβου στην περιοχή του Σακέττα, εκεί όπου είχαμε τη μεγάλη πυρκαγιά το 2006, σε βάρος πολλών στρεμμάτων πρασίνου.
Η περιοχή του Κουταλά θα γίνει αγνώριστη. Ενώ μέχρι τώρα έχουμε δίπλα στη γειτονιά μας ένα πνεύμονα πρασίνου που μπορείς να περπατήσεις και να βρεθείς δίπλα στη φύση, μετά θα έχουμε ένα αφιλόξενο και εχθρικό χώρο για τους περιπατητές με τον μεγαλύτερο κόμβο στο λεκανοπέδιο, με αυτοκινητόδρομους επίγειους και υπέργειους, αερογέφυρες, είσοδο-έξοδο σήραγγας και τον τεράστιο όγκο καυσαερίων που θα διοχετεύει.
Ταυτόχρονα με την σύνδεση, μέσω σήραγγας, του κόμβου Σακέττα με τα Μεσόγεια χιλιάδες αυτοκίνητα θα περνούν καθημερινά από τους δρόμους του Βύρωνα μετακινούμενα ανάμεσα στο κέντρο της Αθήνας και τα Μεσόγεια. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα γίνει όταν στους ήδη σε κυκλοφοριακή συμφόρηση δρόμους του δήμου μας προστεθούν και κάποιες χιλιάδες νέα αυτοκίνητα. Οι δρόμοι αυτοί σχετίζονται άμεσα με τα γενικότερα συμφέροντα με την εξυπηρέτηση των εμπορικών συμφερόντων από το λιμάνι του Πειραιά και το νέο αεροδρόμιο, την αγοραία ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας. Αναπαράγουν τις κοινωνικές ανισότητες με την ανάπτυξη ενός ιδιωτικού οδικού δικτύου για τους λίγους με την παραχώρησή του σε ιδιωτική εκμετάλλευση και την πληρωμή διοδίων για τη χρήση του. Δεν έχουν σχέση με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των κατοίκων για μετακινήσεις με ποιοτικά, φτηνά, αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Από τη δημοτική πλειοψηφία του κ. Χαρδαλιά δεν περιμένουμε να υπάρξει αντίδραση. Έχουμε βάλει το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και ποιεί την νίσα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι μόνο η μαζική και ενωτική κινητοποίηση των κατοίκων μπορεί να ματαιώσει τα σχέδια τους. Με την επιτροπή Πολιτών Βύρωνα για τη διάσωση του Υμηττού και με πρωτοβουλίες κατοίκων και άλλες κινήσεις των γύρω περιοχών θα δώσουμε τη μάχη με πολύμορφες δράσεις και παρεμβάσεις για να ενημερώσουμε τους κατοίκους και να κινητοποιηθούμε όλοι μαζί ώστε αποσυρθεί το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Να μην προχωρήσει η επέκταση της Δυτ. Περιφεριακής Υμηττού. Να μην γίνει κατασκευή του κόμβου στον Κουταλά και της σήραγγας στον Υμηττό. Άμεση αναδάσωση των καμένων περιοχών. Πλήρη προστασία του Υμηττού. Απομάκρυνση όλων των χρήσεων από τον Υμηττό και απαγόρευση της εκμετάλλευσής του από τους δήμους, το κράτος, την εκκλησία, το κεφάλαιο με εργοτάξια, στρατόπεδα, εμπορικές και οικιστικές χρήσεις, διεκδικητές, καταπατητές, «κοινωφελείς» χρήσεις, αυτοκινητόδρομους, κ.α. για ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς με ποιοτικές, αξιόπιστες και δωρεάν συγκοινωνίες και έμφαση στο μετρό και τους ποδηλατόδρομους.

ΓΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΟΣΚ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΟΔ. ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ
Προς τον
ΟΣΚ
Υπόψη
Διευθύνοντος Συμβούλου






ΘΕΜΑ : ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΣΤΟ ΒΥΡΩΝΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ


Κύριε Παταργιά,

Επανερχόμαστε, μετά από τηλεφωνικές συνεννοήσεις με το γραφείο σας, για να ζητήσουμε συνάντηση ενημέρωσής μας για το σχολικό κτίριο επί της οδού Βυζαντίου στο Βύρωνα.
Το κτίριο αυτό, που έχει κατασκευαστεί με χρηματοδότηση του ΟΣΚ και προγραμματική σύμβαση μεταξύ ΟΣΚ και Δήμου Βύρωνα, έχει ουσιαστικά αποπερατωθεί πριν από μήνες, αλλά δεν έχει παραδοθεί για σχολική χρήση παρά τις αυξημένες ανάγκες στην περιοχή.
Αντίθετα, από πλευράς Δήμου Βύρωνα ανακοινώνεται, ότι με τη σύμφωνη γνώμη σας, προορίζεται να μετατραπεί σε Δημαρχείο. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας. Χαρακτηριστική είναι η επιστολή που σας έχουν απευθύνει 7 Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων της Περιοχής.

Αναμένουμε τον ορισμό της συνάντησης και ευχαριστούμε εκ των προτέρων.

Τηλ. Επικοινωνίας : 6972 584 651, 210 7669105


Σταύρος Τζιορτζιώτης

Δημοτικός Σύμβουλος
Επικεφαλής
Αριστερής Παρέμβασης
Πολιτών Βύρωνα

26/2/09

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ.

ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
• OΧΙ στο ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ. του Υ«ΠΕ»ΧΩΔΕ που ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ τις ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ και
ΑΝΟΙΓΕΙ το ΔΡΟΜΟ για την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ του ΔΑΣΟΥΣ
• OΧΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ, ΚΟΜΒΟΙ & ΣΗΡΑΓΓΕΣ στον ΥΜΗΤΤΟ

Βυρωνιώτισσες, Βυρωνιώτες,

Στις 2 Φεβρουαρίου ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), του Υ«ΠΕ»ΧΩΔΕ, δημοσιοποίησε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για αλλαγή του καθεστώτος «Περί Προστασίας του ορεινού όγκου του Υμηττού».
Προβλέπει την αντιμετώπιση του Υμηττού σαν «αστικό πάρκο», όπως ο Λυκαβηττός και τα Τουρκοβούνια» και όχι σαν «δασικό χώρο». Αδυνατίζει τη νομική προστασία του, και αφήνει περιθώρια στους δήμους και το κράτος για διάφορες νέες κατασκευές. νομιμοποιεί πολλές από τις αυθαίρετες κατασκευές και δραστηριότητες μέσα στο δάσος όπως Πολυκατοικίες, Βιομηχανικές εγκαταστάσεις, Αυθαίρετα Νεκροταφεία κάποιων Δήμων, Αθλητικές εγκαταστάσεις, χωρίς εγκεκριμένη χωροθέτηση, ΚΥΤ της ΔΕΗ, γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, τη νομιμοποίηση των οποίων είχε απορρίψει το Συμβούλιο της Επικρατείας (2005), Εγκαταστάσεις εκπαίδευσης, δάσος κεραιών ιδιωτικής τηλεόρασης και ραδιοσταθμών με τη θεσμοθέτηση «ειδικής ζώνης πάρκου κεραιών». Αποδέχεται τα στρατόπεδα και τις δραστηριότητες μέσα σε αυτά, όπως το «εμπορικό κέντρο αξιωματικών» στου Σακέττα. Αφήνει ανοιχτό το θέμα διεκδικήσεων Οικοδομικών Συνεταιρισμών σε διάφορα σημεία του Υμηττού.
Δημιουργεί 8 ζώνες για διάφορες χρήσεις στον Υμηττό. Αντί να επεκτείνει το αυστηρότερο καθεστώς προστασίας της Α’ Ζώνης και στην Β΄ Ζώνη, προβλέπει σε τμήμα της Α’ Ζώνης τη δημιουργία «Θεματικού Πάρκου». Στη Β’ Ζώνη προβλέπει «δόμηση αναψυκτηρίων, εγκαταστάσεων αθλητισμού, πολιτιστικών εκδηλώσεων, νοσοκομείων και θεραπευτηρίων, διδακτηρίων και εκπαιδευτηρίων, ορφανοτροφείων, ασύλων και εν γένει κτιρίων προς εξυπηρέτηση ευαγών σκοπών… ».
Τέλος προβλέπει «οδικά έργα υπερτοπικής σημασίας …. απολύτως απαραίτητα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του λεκανοπεδίου και προβλέπονται από τον ρυθμιστικό σχεδιασμό...», διατύπωση που προωθεί την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, κόμβων και σηράγγων στο βουνό.

Ο Υπουργός «ΠΕ»ΧΩ.ΔΕ. Σουφλιάς την Τρίτη 17 Φλεβάρη κτύπησε και πάλι σε συνέντευξη τύπου. Παρουσίασε τα σχέδια τους νέους αυτοκινητόδρομους γύρω από τον Υμηττό. Προβλέπεται η κατασκευή:
α)του Νότιου τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μήκους 14,5 χλμ αυτοκινητόδρομου, σε μεγάλο βαθμό υπόγειου, πάνω από τους Δήμους Καισαριανής, Βύρωνα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης μέχρι τους δήμους Γλυφάδας και Ελληνικού που θα συνδέεται, μέσω του χώρου του παλιού αεροδρομίου, με την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. β) του Νότιου τμήματος της Ανατολικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, επιφανειακής, πάνω από το Δήμο Κορωπίου, μέχρι την Αγία Μαρίνα στην παραλιακή λεωφόρο Σουνίου, μήκους 11,5 χλμ. γ) σήραγγας, υπόγειας στο μέσον και επιφανειακής στα άκρα, ως συνδετήριας οδού των δύο παραπάνω, από τον κόμβο Σακέττα μέχρι τον κόμβο Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία των παραπάνω αυτοκινητόδρομων θα είναι τεράστιες και στη διάρκεια των έργων και μετά. Μεγάλα τμήματα του δάσους θα καταστραφούν από την κατασκευή των επιφανειακών τμημάτων τους, του κόμβου και της σήραγγας. Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις γύρω από τα υπέργεια τμήματα των αυτοκινητοδρόμων να ξεφυτρώσουν διάφορα νέα κτίσματα (καταστήματα, βενζινάδικα, αναψυκτήρια κλπ) σε βάρος του πράσινου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περιοχές όπου προβλέπεται επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού είχαμε το περσινό καλοκαίρι πυρκαγιές από εμπρησμούς.
Το δάσος του Υμηττού στην περιοχή του Βύρωνα θα θιγεί ιδιαίτερα γιατί, πέρα από την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, προβλέπεται η κατασκευή τεράστιου κόμβου στην περιοχή του Σακέττα, εκεί όπου είχαμε τη μεγάλη πυρκαγιά το 2007, σε βάρος πολλών στρεμμάτων πρασίνου.
Η περιοχή του Κουταλά θα γίνει αγνώριστη. Ενώ μέχρι τώρα έχουμε δίπλα στη γειτονιά μας ένα πνεύμονα πρασίνου που μπορείς να περπατήσεις και να βρεθείς δίπλα στη φύση, μετά θα έχουμε ένα αφιλόξενο και εχθρικό χώρο για τους περιπατητές με τον μεγαλύτερο κόμβο στο λεκανοπέδιο, με αυτοκινητόδρομους επίγειους και υπέργειους, αερογέφυρες, είσοδο-έξοδο σήραγγας και τον τεράστιο όγκο καυσαερίων που θα διοχετεύει.
Ταυτόχρονα με την σύνδεση, μέσω σήραγγας, του κόμβου Σακέττα με τα Μεσόγεια χιλιάδες αυτοκίνητα θα περνούν καθημερινά από τους δρόμους του Βύρωνα μετακινούμενα ανάμεσα στο κέντρο της Αθήνας και τα Μεσόγεια. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα γίνει όταν στους ήδη σε κυκλοφοριακή συμφόρηση δρόμους του δήμου μας προστεθούν και κάποιες χιλιάδες νέα αυτοκίνητα.

Η προώθηση αυτών των σχεδίων προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στο δάσος και το πράσινο του βουνού. Έχουμε υποχρέωση απέναντι στις επόμενες γενιές να κινητοποιηθούμε και να μην επιτρέψουμε να προχωρήσουν τα σχέδια τους. Σχέδια που αντιμετωπίζουν τον Υμηττό και κάθε ελεύθερο δημόσιοι χώρο ως νέο τομέα εκμετάλλευσης, που θυσιάζουν το περιβάλλον στην αγορά και στην κερδοφορία του κεφαλαίου. Κάθε στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος θυσιάζεται σύμφωνα με τις επιταγές του ακολουθούμενου μοντέλου ανάπτυξης και εξόφθαλμα πλέον ταυτίζονται με τα συμφέροντα των κατασκευαστικών εταιρειών και των επιχειρήσεων που κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο (αυτοκινητοβιομηχανίες, πετρελαϊκές, ασφαλιστικές, κ.α.). Οι δρόμοι αυτοί σχετίζονται άμεσα με τα γενικότερα συμφέροντα για τη οικιστική επέκταση της Αθήνας και έξω από το λεκανοπέδιο, την εξυπηρέτηση των εμπορικών συμφερόντων από το λιμάνι του Πειραιά και το νέο αεροδρόμιο, την αγοραία ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παραλίας. Αναπαράγουν τις κοινωνικές ανισότητες με την ανάπτυξη ενός ιδιωτικού οδικού δικτύου για τους λίγους με την παραχώρησή του σε ιδιωτική εκμετάλλευση και την πληρωμή διοδίων για τη χρήση του. Δεν έχουν σχέση με την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των κατοίκων για μετακινήσεις με ποιοτικά, φτηνά, αξιόπιστα μέσα μαζικής μεταφοράς.


Τώρα οφείλουμε όλοι να δράσουμε για να τους σταματήσουμε. Να προβάλλουμε τις πραγματικές μας ανάγκες, κόντρα στο μοντέλο ζωής που θέλουν να μας επιβάλλουν με πλαστές ανάγκες και σε βάρος του περιβάλλοντος.
Ο δήμαρχος Βύρωνα, που είναι και πρόεδρος του ΣΠΑΥ, συνεχίζει στο θέμα του σχεδίου του Π.Δ. και των αυτοκινητόδρομων να ακολουθεί στρουθοκαμηλική τακτική. Στις 30 Ιούνη ζητήσαμε από το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει θέση, απορρίπτοντας τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, που είχαν διαρρεύσει. Η δημοτική πλειοψηφία δήλωσε ότι δεν ξέρει τα οριστικά σχέδια και δεν τοποθετήθηκε. Στις 16/2 που ζητήσαμε συζήτηση για το Π.Δ. δήλωσε ότι θα συζητηθεί «εν ευθέτω χρόνω». Η δημοτική αρχή και όλες οι δημοτικές παρατάξεις οφείλουν να τοποθετηθούν σχετικά με το σχέδιο Π.Δ. και τη νέα Περιφερειακή. Αν δεν πάρουν θέση και δεν ενεργοποιηθούν, σημαίνει ότι συμφωνούν και θα είναι συνυπεύθυνοι για τις συνέπειες στην πόλη μας.
Η εμπειρία έχει δείξει επανειλημμένα ότι μόνο η μαζική και ενωτική κινητοποίηση των κατοίκων του Βύρωνα και των γειτονικών δήμων μπορεί να αποτρέψει την καταστροφή ενός από τους τελευταίους δασικούς πνεύμονες της Αττικής. Όποιος σιωπά και δεν συμβάλλει στη μαζική και ενωτική κινητοποίηση που απαιτείται για τη σωτηρία του Υμηττού έχει τεράστιες ευθύνες για τις τραγικές επιπτώσεις που θα επηρεάσουν όχι μόνο την γειτονιά μας, αλλά όλη την Αθήνα και υποθηκεύουν το μέλλον το δικό μας και των παιδιών μας.
ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
 Να αποσυρθεί άμεσα το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος.
 Να μην προχωρήσει η επέκταση της Δυτ. Περιφεριακής Υμηττού
 Να μην γίνει κατασκευή του κόμβου στον Κουταλά και της σήραγγας στον Υμηττό.
 Άμεση αναδάσωση των καμένων περιοχών.
 Πλήρη προστασία του Υμηττού, επέκταση των μέτρων προστασίας στη Β’ ζώνη.
 Απομάκρυνση όλων των χρήσεων από τον Υμηττό και απαγόρευση της εκμετάλλευσής του από τους δήμους, το κράτος, την εκκλησία, το κεφάλαιο με εργοτάξια, στρατόπεδα, εμπορικές και οικιστικές χρήσεις, διεκδικητές, καταπατητές, «κοινωφελείς» χρήσεις, αυτοκινητόδρομους, κ.α..
 Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς με ποιοτικές, αξιόπιστες και δωρεάν συγκοινωνίες και έμφαση στο μετρό και τους ποδηλατόδρομους.
ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2009